PKO Bank Polski wprowadza dodatkowe zabezpieczenie logowania do serwisu iPKO

PKO Bank Polski, dbając o bezpieczeństwo swoich klientów, wkrótce udostępni nowe rozwiązanie, które zapewni jeszcze lepszą ochronę podczas logowania do serwisu internetowego iPKO. Dodatkowe zabezpieczenie będzie polegało na analizie parametrów urządzenia, z którego klient loguje się do serwisu, oraz wybranych cech zachowania użytkownika, takich jak tempo i sposób pisania na klawiaturze. Wszystkie gromadzone dane będą ściśle chronione zgodnie z przepisami RODO i będą dotyczyły wyłącznie aktywności klienta w serwisie iPKO.

Jak włączyć dodatkowe zabezpieczenie logowania?

Aby skorzystać z nowego rozwiązania, klient będzie musiał wyrazić odpowiednie zgody podczas logowania do serwisu iPKO. Zgody te zostaną wyświetlone na ekranie, a następnie klient będzie musiał je zatwierdzić za pomocą narzędzia autoryzacji, takiego jak kod SMS lub potwierdzenie w aplikacji mobilnej IKO. Włączenie dodatkowego zabezpieczenia logowania jest dobrowolne, a klienci, którzy nie zdecydują się na skorzystanie z tej opcji, będą logowali się do serwisu tak jak dotychczas, używając loginu, hasła oraz dodatkowej autoryzacji.

Bezpieczeństwo logowania do serwisu iPKO

PKO Bank Polski przypomina swoim klientom o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas tworzenia hasła i logowania do serwisu internetowego. Zaleca się stosowanie skomplikowanych haseł, zawierających małe i wielkie litery, cyfry oraz znaki specjalne, a także unikanie używania tego samego hasła do różnych serwisów. Bank wprowadził również dodatkowe mechanizmy weryfikacji haseł, sprawdzając, czy nie występują one w bazie haseł skompromitowanych. W przypadku wykrycia takiego hasła, klient zostanie poinformowany o konieczności utworzenia nowego, bezpieczniejszego hasła.

Dodatkowe zabezpieczenia w iPKO

Oprócz nowego rozwiązania, PKO Bank Polski stosuje także inne metody zabezpieczania dostępu do serwisu iPKO, takie jak obrazek bezpieczeństwa. Obrazek ten, wybierany przez klienta podczas pierwszego logowania, powinien pojawiać się za każdym razem, gdy klient poda swój numer klienta lub przyjazny login. Brak wyświetlenia obrazka może świadczyć o próbie logowania na fałszywej stronie imitującej serwis iPKO.

Klienci PKO Banku Polskiego otrzymają szczegółowe informacje na temat nowego zabezpieczenia logowania za pośrednictwem powiadomień w serwisie iPKO, wiadomości e-mail lub SMS. Warto zwrócić uwagę na te komunikaty i postępować zgodnie z zawartymi w nich instrukcjami, aby zapewnić swojemu kontu najwyższy poziom bezpieczeństwa.