E-kantory, jakim opiniom wierzyć?

Kantory internetowe zyskują coraz większą popularność i uznanie wśród klientów. Te największe szczycą się bezpieczeństwem, szybkością przeprowadzanych transakcji i niskimi cenami, w porównaniu z kantorami stacjonarnymi. Czy wszyscy klienci postrzegają je tak samo? Czy warto wierzyć wszystkim opiniom o e-kantorach?

Mimo rozwoju technologicznego i coraz większej dostępności do Internetu i oferty kantorów internetowych są osoby, które nie do końca są przekonane, co do słuszności transakcji i ich bezpieczeństwa. Wybierając kantor internetowy warto przestrzegać kilku zasad, by wymiana walut nie stanowiła ryzyka, a my zaoszczędzimy i czas i pieniądze.

Siłą napędowa e-kantorów jest współpraca z bankami. Klienci z rachunków przesyłają środki na wymianę walut. Warto więc, przed wyborem kantoru sprawdzić, z jakimi bankami współpracuje. Im więcej, tym lepiej, gdyż systemy kantorów są bardziej zaawansowane bezpieczne. W najbardziej popularnych e-kantorach systemy bezpieczeństwa są identyczne, jak w bankowości elektronicznej. Dane są szyfrowane, tożsamość klienta jest weryfikowana, często pojawiają się dodatkowe zabezpieczenia, np. sms.

Wśród negatywnie oceniających e-kantory popularnym argumentem jest fakt, iż nie podlegają one nadzorowi. Faktycznie nie nadzoruje ich Komisja Nadzoru Finansowego, ale regularnie raportują do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej. Organ ten, drugi po Ministerstwie Finansów zapobiega wprowadzaniu do obrotu majątku pochodzącego z nielegalnych źródeł.

Przy dokonywaniu wyboru konkretnego kantoru internetowego oczywiście niezastąpione są wiarygodne, potwierdzone opinie dotychczasowych użytkowników/klientów. Zwykle można je znaleźć na formach tematycznych, stronach internetowych kantorów czy portalach społecznościowych. Często tego typu pozytywne, czy negatywne opinie rozchodzą się „pocztą pantoflową”. Podczas porównywania kantorów nie warto sugerować się jedynie ceną. Istotna jest pozycja na rynku, obsługa klienta, komunikacja z mediami, reklama, rankingi itd. Na uwagę zasługuje także forma prawna firmy, wartość obrotów, kapitał zakładowy, od kiedy kantor istnieje – te informacje powinny być ogólnodostępne, np. na stronie internetowej kantoru. Wraz ze wzrostem konkurencji kantory starają się wprowadzać coraz nowsze rozwiązania, poprawiające jakość obsługi, bezpieczeństwa i poziom zadowolenia klientów.